روغن هیدرولیک چیست ؟

روغن هیدرولیک چیست ؟

روغن هیدرولیک یک روانکار آشنا برای صنعت کاران و صاحبان مشاغل مختلف است. روغن هیدرولیک به دو دسته صنعتی و خودرویی تقسیم می شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی و معرفی بهترین روغن هیدرولیکهای موجود در بازار بپردازیم. اگر شما نیز قصد خرید دارید و به دنبال تفاوت روغن هیدرولیک 68 و 46 هستید این صفحه را ترک نکنید.

روغن هیدرولیک چیست؟

روغن هیدرولیک فقط یک روانکار معمولی نیست. این سیال در تجهیزات هیدرولیکی علاوه بر روانکاری به انتقال قدرت کمک می کند. در حقیقت توسط این روغن نیروس محرک در هیدرولیک ها تأمین می شود. این نوع روغن صنعتی بر پایه روغن معدنی یا سینتتیک و ترکیبات آب در برخی از محصولات تولید می شود. در کارخانجات و کارگاه های مختلف و یرخی از وسایل نقلیه راه سازی از این محصول استفاده می شود.

روغن 68 و 46 دو گرید پر مصرف از روغن های هیدرولیک هستند. در کشور ما گرید 68 این روغن مصرف بیشتری دارد. به همین دلیل فروش آن نسبت به سایر گرید ها بیشتر است.

خواص روغن هیدرولیکی

روغنهای هیدرولیک دارای خواص و مزایای بسیاری هستند. وظیفه اصلی این سیال انتقال راحت تر نیرو در سیستم های هیدرولیکی است. این محصول برای جلوگیری از فرسایش و خوردگی ثطعات بسیار مؤثر است. در نتیجه باعث افزایش عمر قطعات می شود. از طرفی دیگر هزینه های تعمیر و تعویض تجهیزات را برای صاحبان مشاغل کاهش می دهد.

از وظایف مهم دیگر این روغن می توان به کاهش دما اشاره کرد. دستگاه هیدرولیکی با استفاده از روغن خنک تر کار می کند. کاهش دما در کارکرد سیستم نیز تأثیر بسزایی دارد. روغن های تولید شده توسط شرکت های داخلی تا حد بالایی با تجهیزات سازگاری دارند و در بسیاری از موارد نیاز به خرید روغن هیدرولیک خارجی با قیمت بالا نیست.

انواع روغن هیدرولیکی در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند. همچنین در برابر فشار کاری و شرایط عملیاتی سخت کارایی خود را حفظ می کنند. علاوه بر موارد ذکر شده دارای خاصیت ضد کف هستند که از کف کردن روغن در ترکیب با هوا جلوگیری می شود.

ویژگی های مهم روغن های مناسب دستگاه هیدرولیک عبارتند از:

زمان تعویض روغن در تجهیزات هیدرولیکی

تعویض روغن های صنعتی از جمله هیدرولیک زمان مشخص و ثابت ندارد. طول زمان کارکرد روغن به شرایط مختلف از جمله کیفیت روغن، میزان کارکرد تجهیزات و توصیه سازنده دستگاه هیدرولیکی بستگی دارد. توصیه می شود هم در زمان تعویض روغن ، هم در زمان خرید روغن هیدرولیک حتما به توصیه های سازنده تجهیزات توجه نمایید.

اوپراتور دستگاه می تواند شما را برای انتخاب گرید روغن 68 ، 46 و سایر گردها راهنمایی کند. همچنین زمان تعویض و بررسی روغن ریخته شده در دستگاه را به شما خواهد گفت.

دقت نمایید که نباید روغن بیش از حد کار کند. در زمان مقرر روغن را تعویض نمایید تا کارایی دستگاه کاهش پیدا نکند. علاوه بر این اگر روغن در دستگاه هیدرولیکی خاصیت خود را از دست بدهد احتمال آسیب رسیدن به قطعات نیز بیشتر می شود.

کارایی سیال هیدرولیک

روغن های معدنی و سینتتیک از نظز ساختار و کارایی با یکدیگر تفاوت دارند. روغن های سینتتیک (سنتتیک) از کارایی و عملکرد بهتری برخوردار هستند. روغن پایه سینتتیک هیدرولیک از مواد اولیه با کیفیت تری نسبت به روغن پایه معدنی تشکیل می شود. به همین دلیل طول عمر بیشتری دارد. روغن های هیدرولیکی در صنایع و مشاغل بسیاری کاربرد دارند.

دستگاه های هیدرولیک صنعتی، پرس ها و سیستم های گردشی، وسایل نقلیه سنگین راه سازی و شهر سازی، بیل های مکانیکی، بالابر ها، جرثقیل ها نمون های از مواردی هستند که این روغن جهت روانکاری قطعات آن ها استفاده می شود.

بهترین روغن هیدرولیک ها

در این بخش روغن های هیدرولیکی که با بهترین کیفیت در داخل و خارج از کشور تولید می شوند را معرفی خواهیم کرد. انواع روغن هیدرولیک در قالب بشکه و 20 لیتری در بازار موجود است که توسط برند های مختلف تولید می شوند. اما ما به شما توصیه ی کنیم نه تنها برای خرید روغن هیدرولیک، بلکه برای خرید تمامی روغن های صنعتی از مراکز معتبر و عاملین شرکت ها اقدام نمایید.

روغن هیدرولیک بهران H

روغن هیدرولیک بهران آذرخش 10

روغن سپاهان

روغن سپاهان هیدرولیک

روغن پارس بابک

روغن هیدرولیک ایرانول H

روانکار موبیل

روغن هیدرولیک موبیل

روغن توتال

روغن هیدرولیک توتال

روغن هیدرولیک شل

قیمت و خرید روغن هیدرولیک

برای خرید روغن صنعتی از جمله هیدرولیک حتما از نمایندگی ها و عاملین شرکت ها خرید خود را انجام دهید. برخی قیمت های وسوسه انگیز روغن هیدرولیک نباید شما را فریب دهد. زیرا در اکثر مواقع محصولی بی کیفیت و غیر اصل به دست شما خواهد رسید.

بازرگانی حدادی به عنوان یکی از نمایندگی ها و عاملین روغن صنعتی در غرب تهران فعالیت دارد. تمامی محصولات طبق لیست قیمت شرکت ها در اختیار مشتری قرار می گیرد. برای مشاوره، خرید و استعلام قیمت روغن هیدرولیک با ما تماس بگیرید.

 

روغن صنعتی 20 لیتری و بشکه

برخی از روغن های صنعتی فقط در قالب بشکه تولید می شود. برای نمونه روغن هیدرولیک 20 لیتری بهران در بازار فراوان است و توسط بهران تولید میشود. اگر محصول مورد نظر شما بسته بندی 20 لیتری نداشته باشد ما روغن را به صورت فله و با تضمین اصالت برای شما ارسال می کنیم.

پشتیبانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *