نحوه تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی

تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی

چگونگی تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی

امروزه نحوه تشخیص روغن موتور اصلی از تقلبی کار بسیار دشواری است. روغن موتورهای تقلبی به دلیل سودآوری بالا توسط افراد سودجو و فرصت طلب تولید می شوند.

روغن موتور تقلبی می تواند آسیبهای جبران ناپذیری به موتور خودرو شما وارد کند و از عمر مفید آن بکاهد.

بازار روغن های تقلبی همواره روغن های با کیفیتی که توسط شرکت تولید کننده محصول تولید میشوند و همچنین استفاده بهینه ی مصرف کنندگان از روغن موتور را تهدید می کند. با این حساب راهکار چیست؟ بهترین راهکار علاوه بر این که از فروشنده معتبر خریداری نمایید این است که خودتان هم با ترفند هایی بتوانید روغن اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

توجه به سریال ثبت شده روی روغن موتور
توجه به رنگ و جنس ظرف روغن موتور
توجه به اعداد نوشته شده روی روغن موتور
قبلی
بعدی

راه های تشخیص روغن موتور اصل و تقلبی

توجه به قیمت محصول

گاهی اوقات برای خرید روغن موتور مورد نظر قیمت آن را از چندین فروشنده می پرسید و معمولا با قیمت یکسان یا اختلاف جزئی قیمت مواجه می شوید؛ اما گاهی اوقات روغن موتوری را پیدا می کنید که شاید دو سوم و یا نصف قیمت روغن موتور اصلی را داشته باشد، به هیچ وجه فریب این قیمت پایین را نخورید زیرا یا روغن تقلبی است و یا فاسد شده است.

توجه به ظاهر ظروف، رنگ و برچسب ها

به برچسبی که بر روی ظرف روغن قرار گرفته است توجه کنید. شرکت ها و کارخانه های معتبر از برچسب هاب بزرگ و واضح استفاده می کنند. البته بسیاری از نام های تجاری مطرح هولگرام های خاص خود را بر روی ظروف روغن قرار می دهند. اگر نوشته های روی ظرف روغن واضح ومشخص نباشد یا تار باشد نشان دهنده این است که این روغن تقلبی است و کیفیت لازم را ندارد.

توجه به بوی روغن موتور

یکی از ترفند هایی که می توانید با استفاده از آن متوجه شوید روغنی که خریده اید اصل است یا تقلبی توجه به بوی آن است. شاید باورتان نشود اما، بی بو بودن روغن موتور نشانه ایی از اصل بودن روغن موتور است. اگر زمانی که درب قوطی روغن را باز کردید و بوی تندی مشام شما را آزار داد مطمئن باشید که آن روغن اصل نیست و تقلبی است یا در قالب قوطی یک برند روغن موتور اصل در آن روغن تقلبی ریخته شده است. خیلی مواقع مصرف کنندگان گمان می کنند روغن باید بو داشته باشد تا جایی که این تفکر اشتباه باعث شده است گمان کنند که هر میزان بوی روغن تند تر باشد، روغن کیفیت بهتری خواهد داشت! این تفکر اشتباه منجر به این شده است که مصرف کنندگان ناخودآگاه از روغن های بی کیفیت یا تقلبی استقبال بیشتری نمایند.

توجه به درپوش قوطی روغن موتور

تولید کننده های معتبر توجه فوق العاده ایی به درپوش قوطی روغن می کنند. این نوع تولید کنندگان درپوش قوطی ها را به صورت حرفه ایی طراحی می کنند. در واقع آن ها تیم طراحی خاصی برای این کار دارند تا بتوانند از این طریق روغن اصلی خود را از روغن تقلبی در بازار روان کار ها متمایز کنند. درپوش روغن های اصل به گونه ایی طراحی می شوند که بعد از باز شدن آسییب ببینند! بله تعجب نکنید هدف این است که پس از باز شدن درب روغن آسیب ببیند تا سودجویان نتوانند مجددا از قوطی استفاده کنند. زیرا همان طور که می دانید بسیاری از سودجویان از قوطی برند های معتبر استفاده می کنند و متاسفانه با این روش بسیاری از مصرف کنندگان را با مشکل مواجه ساخته اند.

مراجعه به فروشنده های معتبر

در حال حاضر برند بهران پرفروش ترین برند فروش روانکار کشور است. به همین دلیل متأسفانه بیشترین موارد گزارش روغن های تقلبی به برند بهران تعلق می گیرد. به عنوان مثال روغن بهران اکسترا توربو دیزل یکی از روغن هایی است که هنگام خرید باید خیلی جانب احتیاط را داشت. توصیه ما به شما این است که در مواردی که نتوانستید از اصالت روغن اطمینان حاصل کنید به سراغ برند نفت پارس و ایرانول و سپاهان بروید چون تقلب در این برندها کمتر از شرکت بهران است. در مثالی که آوردیم می توانید به جای روغن بهران اکسترا توربو دیزل ، سراغ روغن ایرانول 17000 را بگیرید.

بدون شک تعویض روغنی‌ها و مراکز معتبری در اطراف خانه شما وجود دارد که خدمات تعویض روغن را انجام می دهند. اگر مغازه مطمئن و سرشناسی می شناسید، جهت تعویض روغن خودروی خود، به آنجا مراجعه کنید.
بازرگانی حدادی نمایندگی فروش روغن موتور های اصل میباشد.
شما عزیزان میتوانید جهت خرید روغن موتور اصل با شماره های ثبت شده در سایت روان اویل تماس بگیرید.

سجاد باقری
سجاد باقری
@s.bagheri
بیشتر بخوانید
امروزه به دلیل افزایش قیمت روغن موتورها, برخی افراد سعی در خرید روغن موتور با قیمت کمتر از قیمت مصوب دارند. همین امر سبب می شود که در دام فروشندگان روغن موتور های تقلبی بیفتند.
بنابراین برای جلوگیری از اینگونه اتفاقات سعی کنید اولا روغن موتور اصل را از نمایندگی های معتبر تهیه کنید, ثانیا به قیمت محصول مورد نظر حتما توجه کنید.
علیرضا
علیرضا
@alireza
بیشتر بخوانید
متاسفانه در شرایط فعلی اکثر روغن های برند خارجی و داخلی تقلبیش هم تو بازار موجود است و خود تعویض روغنی قادر به تشخیص اصل یا تقلبی بودن روغن نیست.
یکسری افراد سودجو روغن های برگشتی را بعد از دستکاری در ظرف های روغن های برند می ریزند و با قیمت بالا به دست مشتری می رسونن. این روغن های تقلبی اسیب وحشتناکی به موتور ماشین شما میزنه. تمامی قطعات را خراب می کنه. مراقب باشید و همیشه سعی کنید به تعویض روغنی ای مراجعه کنید که در شهر محل زندگی شما شناخته شده و در کار خود خبره باشد.
حمید
حمید
@hamid44
بیشتر بخوانید
سلام عزیزان; حتما در هنگام تعویض روغن به نوع بسته بندی محصولی که تهیه می کنید توجه کنید و از فروشنده های معتبر حدالاامکان خریداری کنید.
در هنگام تعویض روغن به ظاهر روغن توجه کنید اگر ظاهر متفاوتی با روغنی که قبلا استفاده می کردید داشت حتما از فروشنده بخواهید که توضیح بدید و اصالت روغن را به شما اثبات کند.
قبلی
بعدی
ravanoil
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *